Drodzy, może komuś się przyda...

W piątek 13 marca, drugiego dnia zalecanej kwarantanny, postanowiliśmy w szkole eNTe zająć się stanem emocjonalnym naszych uczniów. Był to czas tuż przed weekendem, który mam nadzieję, większość spędza wspólnie w domach.

W szkole eNTe nie musiałam nikomu tłumaczyć, że dzieci i młodzież mają swoje emocje, nawet jeśli ich nie okazują i wydają się niezaangażowani w bieżące problemy. Uznałam, że to najlepszy czas, żeby się z tymi emocjami zmierzyć na poważnie.

Uczniowie klas 4-7 (Panthers) dostali takie zadanie:

Kochani Panthers,

wszyscy wiemy, że łatwiej jest nam radzić sobie z trudnymi emocjami, kiedy zdajemy sobie z nich sprawę i kiedy możemy się nimi podzielić. Kiedy trudne emocje pozostaną niewypowiedziane, mogą prowadzić do niepokojów, lęków, nadmiernego stresu itp. Dlatego proponuję, żeby nasze pierwsze zadanie w czasie kwarantanny polegało na oswajaniu i opisaniu swoich emocji, uczuć, przeżyć dotyczących obecnej sytuacji.

 

 

Jest to praca początkowo grupowa, a potem indywidualna.

W części grupowej postaramy się zebrać koszyk emocji, które mogą towarzyszyć nam lub naszym bliskim w związku z pandemią koronawirusa. Wiemy, że ryzyko ciężkiego przechodzenia choroby dla zdrowych osób w młodym wieku jest bliskie zera, pomimo to sytuacja wywołuje w nas różne emocje. W dokumencie poniżej zapiszcie, proszę wszystkie swoje propozycje emocji, uczuć, stanów.  Przydatne będzie odwołanie się i wybranie czegoś z synonim.net

Kolejny krok to już praca indywidualna. Ta praca nie będzie udostępniana innym uczniom. Proponuję Wam napisanie kartki z pamiętnika lub wywiadu przeprowadzonego z Wami na temat obecnej sytuacji we Wrocławiu i na świecie.

W swojej pracy uwzględnij proszę emocje Twoje i Twoich bliskich, przebieg sytuacji do dziś, kiedy się dowiedziała(e)ś o pandemii, w jakich okolicznościach, co czuła(e)ś i myślała(e)ś w tamtym czasie, a co teraz? Jakie jest ryzyko dla Ciebie i dla innych członków Twojej rodziny? Masz może dostęp do danych statystycznych? Czego się boisz? Kto Cię wspiera? Jakie Twoje mocne strony wpływają na to, że radzisz sobie z sytuacją? Pracę zakończ, proszę wizją zakończenia epidemii (jak sytuacja będzie się uspokajać?). Powodzenia!

 

Dzieci z klas 1-3 (Monkeys) miały natomiast taką wersję z kołem emocji, z którego można było wybrać te odpowiednie: Proponujemy Wam napisanie wywiadu przeprowadzonego z Wami na temat obecnej sytuacji we Wrocławiu i na świecie. Jeżeli chcecie możecie dodatkowo każdą, lub wybraną, odpowiedź narysować. Ankietę możecie wypełnić sami lub wspólnie z rodzicami, czy innymi opiekunami.

Pytania do wywiadu:
1) Kiedy się dowiedziała(e)ś o pandemii, w jakich okolicznościach?
2) Co czuła(e)ś i myślała(e)ś w tamtym czasie kiedy się dowiedziała(e)ś?
3) Co czujesz teraz? Jakie emocje teraz Ci towarzyszą?
4) Jakie emocje towarzyszą Twoim bliskim?
5) Jakie jest ryzyko dla Ciebie i dla innych członków Twojej rodziny?
6) Czego się boisz?
7) Jakie Twoje mocne strony wpływają na to, że radzisz sobie z sytuacją?

Kto Cię wspiera?
9) Co dobrego może się w tej sytuacji wydarzyć?
10) Jak wyobrażasz sobie zakończenie epidemii? Jak sytuacja będzie się uspokajać?